Ker ni uresničil otroških sanj in postal direktor cirkusa, s katerim bi obkrožil svet, se je najprej odločil za novinarski poklic, po letu dni, tudi zato, ker se predavanja na AGRFT v Ljubljani niso začenjala v zgodnjih jutranjih urah, prav tam za študij dramaturgije. Študij je končal leta 1991 z diplomsko predstavo Življenje podeželskih plejbojev po drugi svetovni vojni D. Jovanovića, diplomiral dobri dve desetletji pozneje.

Po študiju je trinajst let preživel kot svobodnjak in v tem času kot dramaturg ali urednik gledaliških listov in drugih publikacij sodeloval s SNG Nova Gorica, SNG Opera in balet Ljubljana, Cankarjevim domom, Koreodramo Ljubljana, Prešernovim gledališčem Kranj, Plesnim teatrom Ljubljana, Gledališčem ŠOU, Šentjakobskim gledališčem, Ustanovo lutkovnih ustvarjalcev Slovenije ter objavljal članke v gledaliških listih, revijah in časopisih. Bil je strokovni sodelavec SLKD za gledališko dejavnost in večkratni državni selektor Linhartovih srečanj. Za uprizoritev v Prešernovem gledališču v Kranju je tudi dramatiziral mladinski roman Blazno resno zadeti D. Muck (2004).

Miha Trefalt z Gledališčem Koper kot dramaturg in urednik tiskovin (izjema je le otroški časopis Svetilnik) sodeluje vse od njegove ustanovitve leta 2000. Kot avtor dramatizacij ali avtor besedila je zanj podpisal uprizoritve Živalskih novic P. Suhodolčana (2000), Enajste šole (2001), Katke in Bunkca M. Tomšiča (2002) ter libreta za plesni pravljici Žabji kralj in Rdeča kapica (2021). Bil je soavtor razstave Gledališke sezone v Kopru 1951–1968 (2002), urednik zbornika Deset let Gledališča Koper (2010), skupaj z režiserjem Goranom Stoisavljevićem pa za RTV Slovenija posnel dokumentarni film Gledališče ob morju – 500 in 15 let ljubezni in gledališča (2016).

V gledališču Koper je zaposlen od 1. septembra 2006.