Goldonijeva komedija Le baruffe chiozzotte (1762) o »hrupni druščini ribičev, mornarjev in žensk, ki nimajo drugega kraja za pogovor, razen ulice«, se je že davno udomačila na naši strani Jadrana, s prestavitvijo iz beneške lagune v Istro v čas pred razpadom Avstro-Ogrske pa je v priredbi Predraga Lucića spodbudila koprodukcijsko uprizoritev, ki je povezala štiri primorska profesionalna gledališča iz treh držav.
Sladkorna pena, malo tobaka in talent za »dišpet« so tudi v priredbi komedije dovolj za medsosedski prepir, v katerem so vzkipljivi, hrupni, kričavi, jezikavi, zamerljivi, ljubosumni in pretepaški ribiči vedno pripravljeni vreči kamen ali poprijeti za nož. Njihove opravljive žene pa vedno najdejo dovolj časa in volje za grobo lasanje, začinjeno s psovkami, za katere se zdi, da v svoji sočnosti prav tekmujejo med seboj.
Besedilo, v katerem se prepletata hrvaško in slovensko istrsko narečje, barvitost pa mu dodajo še italijanske, nemške in madžarske jezikovne primesi, s svojo jezikovno babilonsko pestrostjo in kosmatim zmerjanjem gledalca ne želi le zabavati in nasmejati. Je tudi metafora današnjega multietničnega in multikulturnega sveta in prikaže, kako oblast izkorišča malega človeka, na rob odrinjenega ribiča, s katerim manipulira kot s kmetom na svoji politični šahovnici.
Vito Taufer, ki velja za enega najuglednejših slovenskih gledaliških ustvarjalcev, se s to Goldonijevo komedijo po šestnajstih letih srečuje drugič: prvič jo je leta 2001 pod naslovom Zdrahe režiral v SNG Nova Gorica.